SLIDER POSTÓW - WERSJA 2

Sprawdź, w czym mogę Ci pomóc:
  • Uczę racjonalnego jedzenia
    Nie wierzę w intuicyjne jedzenie, ponieważ uważam, że nie w każdej sytuacji możemy polegać na swoich odczuciach i emocjach. Choć pokażę Ci mój punkt widzenia na racjonalne odżywianie.
    Czytaj więcej
  • Odzyskuję kobietom miesiączkę
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Naprawiam relację z jedzeniem
    Nauczę Ciebie od nowa dobrej relacji z jedzeniem. Bez wyrzutów sumienia. Przepracujemy wspólnie Twoje złe schematy myślowe na temat jedzenia. Nie jesteś sama w procesie do zdrowej relacji z jedzeniem!
    Czytaj więcej
Zobacz co dla Ciebie przygotowałam!
Cześć, Mam na imię Wiktoria i współpracuję z kobietami od dobrych kilku lat. Jeśli chciałabyś zadbać o swoje zdrowie lub przywrócić swoją miesiączkę to zapraszam Ciebie do zapoznania się z ofertą, którą przygotowałam dla kobiet, które chcą czegoś więcej niż tylko ładna sylwetka. Śmiało, wejdź w link i sprawdź czy nasza współpraca będzie dla Ciebie owocna! ♡

Jak zacząć regularnie ćwiczyć?




Chcesz zacząć ćwiczyć, ale nie wiesz jak za to się zabrać? H5! Też tak kiedyś miałam.
Dawno nic tutaj nie pisałam. Tak wiem. Dużo nauki i nie miałam czasu aby pisać postów. Przepraszam. Jednak skorzystam z okazji, że grypa zepsuła już mi ferie( pomińmy, że jest dopiero pierwszy dzień tak naprawdę mojego ,,wypoczynku'') napiszę post, o który prosiło mnie kilka osób. Poza tym ciągle widzę w #fitluty na Twitterze, że niektórzy nadal nie wiedzą jak ćwiczyć aby osiągnąć jakieś efekty. Jeśli Ty też należysz do osób, które nie wiedzą jak zacząć zdrowe odżywianie i ćwiczenia to ten post jest dla Ciebie.



Dlaczego ja zaczęłam ćwiczyć? 

Nie jest łatwo mi to napisać. Ogólnie teraz jest o wiele lepiej, ale w gimnazjum miałam o wiele więcej kompleksów niż teraz. Może też dlatego, że nie byłam też jakaś mega chuda i zdaję sobie sprawę, ponieważ odżywiałam się niezdrowo. Codziennie do szkoły brałam batoniki, popcorn wieczorami jak mama jeździła na nocki i zero warzyw. Teraz sobie nawet tego nie potrafię wyobrazić. Wstyd mi za to, że jak tylko zrezygnowałam z tańca i usiadłam na kanapę. Jeśli miał być to bunt to gratuluję swojej głupocie. Poza tym komentarze kilku osób w drugiej czy w trzeciej gimnazjum  bardzo mnie dotknęły i  ugrzęzły w mojej pamięci. Zapamiętajcie jedną lekcje na całe życie. Jeśli macie powiedzieć coś co nie jest miłe to powstrzymajcie się. Nie wiecie co kogoś może dotknąć.Ja myślę, że moi znajomi nawet nie pamiętają, że coś powiedzieli na temat mojego wyglądu a ja pamiętam to do dziś. Zaczęłam ćwiczyć na początku wyzwania, które powinno stosować się jako dodatek do waszego planu treningowego a więc efektów nie było żadnych. Poza tym jeśli chcecie uzyskać efekty musicie pamiętać, że :

                                      30% ćwiczenia 
                                      70% dieta 

Ja absolutnie nie zmieniłam diety a więc nie powinnam była się wtedy dziwić. Na szczęście wtedy poznałam Angegar, która niesamowicie zna się na rzeczy i koniecznie odwiedźcie jej bloga! Znajdziecie tam genialne przepisy, motywacje i ćwiczenia. Dzięki niej dowiedziałam się o 21fix days i zgłębiłam swoją wiedzę na temat fit życia. 


Aktualnie wszystko się zmieniło. Jem zdrowo i pożegnałam się ze słodyczami. Jem 5 posiłków dziennie i pokochałam warzywa. I Tobie też radzę je pokochać. Aktualnie daję radę i wiem, że dam. Jeszcze nie osiągnęłam tego czego chcę, ale trzeba być cierpliwym. Teraz już wytrzymuję ćwiczyć dwie godziny, ale na sam początek  to nie jest możliwe! Twój organizm musi się przyzwyczaić do nowych warunków, które mu dyktujesz. A więc jak zacząć ćwiczyć na samym początku przygody z regularnym uprawianiem sportu?


1. Plan



Musisz mieć jakiś plan i wiedzieć co chcesz osiągnąć. Na początek polecam Ci ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 20 minut i treningi powinny być zróżnicowane. Co to znaczy? Nie ćwicz, tylko na jedną partię ciała. Ja kiedyś byłam taka mądra i ćwiczyłam, tylko na nogi. Oczywiście skup się bardziej na jednej części z której chcesz bardziej schudnąć albo  umięśnić np. nogi, ale nie zapominaj też o brzuchu, ramionach. Nie chudniesz, tylko z z jednej części ciała na które ćwiczysz! 
Przykładowy plan dla osoby, która chce schudnąć:

Rozgrzewka Ewa Chodakowska 

Cardio z Rebecca 

Trening na nogi Popsugar 
Trening na ramiona z blogilates! 


stretches 

2. Nie bój się, że będziesz wyglądać po ćwiczeniach jak kulturystka! To niemożliwe! 


No chyba, że będziesz coś brać na porost mięśni.

 Gdyby tak to działało, na ulicach widzielibyśmy same "dopakowane" kobiety, które wyglądają jak zawodniczki kulturystyki.

3. Dieta



Najważniejszy punkt. Pamiętaj o zbilansowanym odżywianiu. Jedz więcej warzyw i owoców. Dostarczą Ci wiele potrzebnych witamin. Radzę odrzucić Ci fast foody i zamienić je na Sloow food.
Poza tym jeśli chcesz schudnąć musisz być na redukcji.

WAŻNE! 
Koniecznie oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i pobierz sobie fitatu. Idealna aplikacja do nadzorowania ile zjadłaś węgli, węglowodanów oraz białek. Jeśli będziesz przestrzegać jedzenia 5 posiłków dziennie to szybko zauważysz efekty. Tutaj znajdziesz kalkulator swojego zapotrzebowania kalorycznego 
  1. Zamień produkty z pszennej mąki na te z mąki graham, pełnoziarnistej lub razowej
  2. Tłuste mięsa wieprzowe zastąp chudym np. mięsem z indyka, czy kurczaka
  3. Do przygotowania potraw używaj jak największą ilość świeżych warzyw
  4. Ogranicz smażenie na patelni i najlepiej zaopatrz się w masło klarowne oraz olej kokosowy. Gotuj na parze i smaż w piekarniku 
  5. Unikaj gotowych sosów ze sklepu - przyrządzaj własne sosy na bazie jogurtu naturalnego i przecieru pomidorowego;
  6. Stosuj różne przyprawy  jak: chili, czarny pieprz, imbir, czy cynamon. Przyspieszają one przemianę materii.
Zobacz jak zmienia się wartość odżywcza produktów po zostosowaniu  wskazówek: 
  1. Frytki smażone na głębokim oleju = 252 kcal i 12 gram tłuszczu vs. Frytki z piekarnika – bez dodatku tłuszczu = 172 kcal i 5 gram tłuszczu
     
  2. Big Mac - hamburger z jednej ze znanych sieciówek, bez dodatku warzyw = 495 kcal i 25 gram tłuszczu vs 
     Domowy hamburger z pełnoziarnistą bułką, grillowanym mięsem mielonym z indyka i mnóstwem warzyw = 400 kcal i 15 gram tłuszczu 
  3. Pizza Capriciosa – standardowe pszenne ciasto na pizzę, gotowy sos pomidorowy, ser, szynka, pieczarki = 243 kcal i 11,2 gram tłuszczu vs 
     Pizza domowa – pełnoziarniste ciasto, domowy sos pomidorowy, ser Mozzarella, szynka drobiowa, pieczarki = 173 kcal i 4,5 gram tłuszcz

4. Motywuj się 


Never give up on what you really want to do.  The person with big dreams is more powerful than one with all the facts. 
Nigdy nie rezygnuj z tego co chcesz naprawdę w życiu robić. Osoba z wielkimi marzeniami jest potężniejsza niż osoba posiadająca same suche fakty.

Szukaj motywacji wszędzie! Pinterest, we heart it czy tumblr Ci pomoże! Pobierz sobie motywacyjne obrazki na telefon albo przyklej w dowolnych miejscach w domu cytaty, które pomogą spiąć Ci się do ćwiczeń! Dasz radę. Bo jak nie TY to kto? 



5. Próbuj różnych form ćwiczeń! 





Nie musisz tylko ćwiczyć z mel b. Próbuj jeżdżenia na wrotkach, rolkach, deskorolce, pływania, biegania czy skakania na skakance. Baw się tym! I pamiętaj 
Nie ćwicz codziennie! Twoje mięśnie potrzebują regeneracji. Nie popełnij mojego błędu. Zacznij od 3-4 treningów tygodniowo. 

Mam nadzieję, że chociaż trochę Ci pomogłam. I pamiętaj- Nigdy się nie poddawaj! <3 

Komentarze

  1. Fantastyczny post! Osobiście nie mam problemu z motywacją do ćwiczeń, uwielbiam aktywność fizyczną!
    https://nati-jest-fit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w sumie chciałabym żyć zdrowo i ćwiczyć ale nie wiem nie potrafię moja motywacja trwa tylko przez kilka dni a później wszystko wysiada :(
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Gdybyś nadal szukała motywacji do treningu zapraszam do siebie!

      Usuń
  3. Ja osobiście motywacji znaleść nie moge😢😢😢 Jestem zbyt leniwa😣😣😣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chciałabyś nadal zacząć trenować to koniecznie tutaj wpadnij!

      Usuń
  4. Przejrzałam Chyba z 10 Postów na Twoim blogu. ŚWIETNY BLOG! Taki natłok informacji i namalowanych przez zdjęcia historii, że nie wiem pod którym postem odpisać. Stwierdziłam, że tylko Cię pozdrowię i podziękuję 😉



    Jakbyś miała czas to zapraszam również do mnie:
    Tu kliknij :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miły komentarz. Mam nadzieję, że teraz też znajdziesz coś dla siebie :)

      Usuń

Prześlij komentarz