Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

5 Powodów dlaczego Twoja waga stoi w miejscu ( AKTUALIZACJA POSTA)





Postanowiłam, że odpowiem na pytanie, które sobie zadawałam na samym początku mojej ,,fit'' przygody. Wybaczcie nienawidzę tego słowa a nie wiem jakie inne pasowałoby tutaj lepiej. Koniecznie dajcie mi znać czy chcecie szczery post na temat tego całego bycia ,,fit'' i czego się od niego nauczyłam. Uwierzcie mi, że nie wszystko wygląda kolorowo i zdrowo jak na instagramie. 




1. Wszystko zaczyna się w głowie! 





  • Bardzo często kiedyś  dręczyłam  się z myślami. Zastanawiałam się o której powinnam zjeść, ponieważ jadłam co trzy godziny posiłek. Kiedy ktoś częstował mnie cudownym naleśnikiem grzecznie odmawiałam.Też tak robisz? Radzę Ci natychmiast PRZESTAĆ. Życie to nie ciągła dieta, fitatu i wpisywanie wszystkiego aby się zgadzało w makro. Za parę lat będziesz żałować, że nie spróbowałaś ciasta swojej babci, bo będzie już za późno. Najpierw zastanów się co się stanie jak zjesz mały kawałek. Twoja cud dieta nie runie. Musisz oczyścić swój rozum z tych wszystkich bzdur, które czytałaś w necie! Polecam Ci instagram babeczka na siłowni. Musisz nabrać dystansu do swojej przemiany bo inaczej wpadniesz w ortoreksje a to też choroba z której trzeba się leczyć. Nikt nie schudł od jednego zdrowego posiłku i nikt nie przytyje od jednego ciacha. Jeśli odżywiasz się zdrowo przez większość swojego tygodnia to na pewno nie przytyjesz. Co ma do tematu postu? Dużo! Najpierw sprawdź swoje BMI, ponieważ możesz mieć trochę tłuszczu tu i tam, ale Twoja waga może być prawidłowa a więc po co wchodzić na redukcję? Żeby nabawić się niedowagi? Wystarczy zmienić dietę na zdrowszą, więcej warzyw i owoców i dołączyć do tego treningi i będzie ekstra! 

80% dieta
20% trening 

2. Przestań codziennie się mierzyć, ważyć i spoglądać w lustro! 



Uwierz mi, że efekty z nieba nie spadną! Jeśli codziennie będziesz patrzeć na swoje odbicie to nie zauważysz zmian, które następują. Efekty nie przyjdą za machnięciem różdżki czy czymś innym. One przychodzą małymi krokami. Musisz być cierpliwa. Otrzyj łzy i spinaj się na trening! Pamiętaj najlepiej ćwicz 3-5 razy w tygodniu. Codziennie nie jest dobrym pomysłem. Już się przekonałam na własnej skórze.

  •  Poza tym chyba wolisz chudnąć powoli i na zawsze niż schudnąć 10kg w miesiąc i nabawić się efektu jojo? Mam nadzieję, że zgadzasz się z pierwszą tezą. 

Lepiej zacznij się mierzyć raz w miesiącu przed śniadaniem. Zapisz swoje pomiary do zeszytu i tego samego dnia przyszłego miesiąca sprawdź czy idą w dół czy w górę. 


3. Podjadasz





Ćwiczysz, uprawiasz jakiś sport, biegasz lub jeździsz rowerem i skoro tyle aktywności masz w swoim życiu to zaczynasz się obżerać. Przecież możesz skoro tyle spalasz kalorii, ALE. możesz też dostarczać za mało kalorii i jak tylko zobaczysz ciastka, pizze czy inny fast food( chociaż ja pizzy nie uznaję za szybką przekąskę, ponieważ jednak trzeba się narobić, żeby ją stworzyć a jej skład wcale nie jest taki zły) to zjadasz jakby ktoś Ciebie gonił i wpadasz w depresję, ponieważ zawaliłaś dietę.
 Na dodatek pewnego dnia wchodzisz na wagę a tam kilka kilogramów więcej. Jak to?! Przecież tyle się ruszasz. I totalnie dieta i motywacja spada w dół. Poza tym pamiętaj, że waga wzrasta przed miesiączką albo przez zatrzymanie się wody w organizmie, więc naprawdę nie warto patrzeć na wagę codziennie. Oczywiście żeby schudnąć trzeba mieć ujemny bilans kaloryczny, ale nie możesz uciąć nagle 100 kalorii. Wszystko małymi kroczkami. Poza tym sprawdź czy nie zjadasz swoich smutków lodami i innymi słodyczami.

  •  Jeśli masz problem ze słodyczami to zapraszam Ciebie na wyzwanie dietetyczki Majlii, która zrobiła wyzwanie na swoim fb #wrzesieńbezsłodyczy. Serdecznie Ciebie do niego zapraszam! 

 Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i przestań myśleć, że jak zjesz coś raz to cała Twoja przemiana pójdzie spać. Nikt nie schudł od jednego warzywa i nikt nie przytyje od jednego batonika.

4. Źle wykonujesz ćwiczenia 



Kiedy rozpoczynasz  ćwiczyć, czasami nie masz odpowiedniego czucia mięśniowego – nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy w ćwiczeniu np. w przysiadzie czy w podnoszeniu bioder  rzeczywiście pracuje pośladek. Zależy to od właściwych spięć danego mięśnia. Zaczynasz robić wtedy setki powtórzeń przysiadów zamiast popróbować zmienić pozycję – np. zniżyć się, ustawić się tak aby kolana nie wychodziły za linię palców lub napiąć brzuch. 

  • Dlatego na sam początek ćwiczeń polecam ćwiczyć z polskimi instruktorkami np. Agata Zając, CodziennieFit, nawet ja ostatnio zaczęłam wrzucać Wam technikę ćwiczeń.
Tutaj zobaczysz jak zrobić martwy ciąg na jednej nodze ( kliknij tutaj) 

Najważniejszą radą jest skupienie się w stu procentach na wykonywanym ćwiczeniu. Musisz wiedzieć i CZUĆ jakie mięśnie pracują w danych ćwiczeniach. Próbuj dotykać dany miesięń np. pośladkowy i sprawdzaj czy aby na pewno on pracuje. Dzięki czemu wyuczysz się świetnego czucia mięsniowego.

To bardzo ważne jeśli chcesz kształtować sylwetkę!

Jeśli chcesz nauczyć się prawidłowej techniki ćwiczeń, która zaprowadzi Ciebie do wymarzonej sylwetki to zapraszam do współpracy 

Więcej na temat dlaczego Twoja waga stoi w miejscu dowiesz się z tego filmiku!