Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

5 najczęściej zadawanych pytań, dotyczących przywracania miesiączki naturalnie | healthytorie

 

5 najczęściej zadawanych pytań dotyczących przywracania miesiączki naturalnie
5 najczęściej zadawanych przez Was pytań, dotyczących przywracania miesiączki w sposób naturalny. Koniecznie przeczytaj, jeśli również zmagasz się z takimi dylematami jak: czy można być na deficycie i trenować podczas przywracania miesiączki?

1.  Czy mogę ćwiczyć i być w deficycie podczas braku miesiączki?

Proces przywracania miesiączki nie jest odpowiednim momentem na redukcję. W naszym organiźmie panuje stan zapalny spowodowany zapewne zbyt niską kaloryką (jeśli to restrukcyjna dieta jest przyczyną zaburzenia miesiączkowania) i przeciążęniem układu nerwowego, intensywnymi treningami.
Podczas przywracania miesiączki warto zadbać o odpowiednie ODŻYWIENIE ORGANIZMU I REGENERACJĘ. Dlatego redukcja nie wchodzi w grę, jeśli chcesz przywrócić swój okres naturalnie lub za pomocą również tabletek hormonalnych.

 Można spróbować przywracać miesiączkę na zerze kalorycznym, aczkolwiek radziłabym w takim przypadku zadbać o produkty pełnoziarniste, antyoksydanty, które zniwelują stan zapalny w organiźmie oraz naturalną suplementację np. inozytol, olej lniany, olej z wiesiołka.


Jak chodzi o aktywność fizyczną, ona nie jest glównym problemem, więc można trenować. Jednak trzeba to robić z głową. Eliminacja treningów cardio i trening z obciążeniem ciała 3-4 razy w tygodniu są mile widziane. 

2. Czy konieczne są tabletki hormonalne?

Nie jestem lekarzem, więc nie mogę wypowiedzieć się, że w każdym przypadku są wskazane lub też nie.

Jeśli nie masz miesiączki od trzech miesięcy, warto żebyś udała się do ginekologa!


Ginekolog musi stwierdzić, czy w Twoim przypadku będą konieczne, czy też. JEDNAK PAMIĘTAJ!!! Same tabletki nie wystarczają. Jeśli nie zmienisz swojego stylu życia, po odstawieniu tabletek hormonalnych, Twoja miesiączka może się nie pojawić.

Mówiłam o tym wielokrotnie na swoim instagramie.

Podstawą jest zmienie swoich nawyków i stylu życia! Bez żadnych zmian, miesiączki po prostu nie będzie.

3. Co polecasz do suplementowania, podczas przywracania miesiączki?

Nadwyżka kaloryczna to podstawa jeśli borykamy się z zaburzeniami miesiączkowania. Nie ma drogi na skróty. Suplementacja jest bardzo WAŻNYM DODATKIM. Nie można ich pominąć, dlatego, że są bardzo pomocne przy przywracaniu. 

Co koniecznie warto dołączyć do swojej diety?

- inozytol
- olej z wiesiołka
- olej lniany
- niepokalanek
- witaminę D3

Więcej o suplementacji, dlaczego akurat taką wybrać, a nie inną pisałam w poście o tutaj.


4.Czy da się odzyskać miesiączkę, tylko za pomocną diety?

To zależy. Najpierw zachęcam do zapisania się do ginekologa i zrobienie badań krwi. To naprawdę podstawa. Nawet jeśli miesiączka nie pojawia się wyniku stylu życia. Natomiast można przywrócić miesiączkę, tylko i wyłącznie za pomocą zmiany sposobu życia. 

Na moim instagramie mam zakładkę, gdzie umieszczam Wasze przywrócone miesiączki, dzięki radom zaczerpniętym z mojego profilu. Dziewczyny nie brały hormonów i w sposób naturalny odzyskały okres. Także jak najbardziej się da, jeśli dieta była jedynym winowajcom.

5. Czy Twój mentoring może mi pomóc, jeśli boję się jeść niektórych produktów?

Tak! Mentoring jest to program, który prowadzę już od pół roku. Miałam okazję pracować już z naprawdę cudownymi kobietami, które nie tyle co borykały się z zaburzeniem miesiączkowania typu funkcjonalnego, ile bały się jeść. Sama miałam ortoreksję, więc doskonalę rozumiem Twój problem. Tak samo jak doskonale znam rozwiązania, które pomagają w walce, przeciwko obsesyjnym myślom na temat jedzenia. 

Mentoring jest to program skierowany do kobiet, które straciły swoją miesiączkę przez restrykcyjną dietę, ciężkie treningi. Aczkolwiek podczas tego programu również miałam pomagałam dziewczynie chorej na anoreksję. Sama w swojej kilkuletniej praktyce pracowałam z kobietami:
- chorymi na kompulsywne objadanie się,
- ortoreksję,
- anoreksję.

Także jestem doświadczona w pracy z tymi zaburzeniami. Mentoring w przypadku zaburzeń odżywiania pomoże Ci poukładać swoją relację z jedzeniem od A do Z. Poprzez ćwiczenia i zadania, które dostaniesz ode mnie po każdym naszym 45 minutowym spotkaniu pomogą Ci zacząć cieszyć się jedzeniem na nowo. Także jeśli masz problem z jedzeniem. Możesz skorzystać również z mentoringu. Szczegóły tutaj.

A jeśli tego nadal nie zrobiłaś, koniecznie pobierz ebooka:



.