Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

Proste rzeczy, które zmienią Twoje życie na lepsze! | healthytorie

 

proste rzeczy, które odmienią Twoje życie. 3 sposoby jak się mniej stresować. Książki psychologiczne, oddychanie, modlitwa, medytacja.

Jak wyeliminować stres? Przeczytaj ten artykuł, jeśli nie wiesz co dalej zrobić ze swoim życiem i stresem! Pokażę Ci 3 proste sposoby, dzięki którym zredukujesz go do minimum! 


                           

We deserve a life

                                                                     - BTS 

                          

Stop runnin' for nothin' my friend
                                                        
                                                                    - BTS


W dzisiejszych czasach wszędzie biegami. Szukamy celu. Jesteśmy jak dzieci, które ciągle chcą więcej i nie potrafią cieszyć się tym co mają. Jak być odprężonym, jeśli nie jesteśmy zadowolone ze swojego życia? Jak odzyskać miesiaczkę, kiedy gonimy z jednego treningu na drugi? Jak zatrzymać pociąg, który pędzi bez opamiętania się?


Mam na to sposób!

Co prawda nie opatętowany przeze mnie, ale ostatnio miałam okazję wysłuchać bardzo ciekawego występu na TED, dotyczącego stresu. Odsyłam Ciebie do przesłuchania:


Doktor Bal Pawa opowiedziała o swoim szczęśliwym życiu, które prowadziło do momentu wypadku samochodowego. Straciła w nim swoje dziecko oraz nie mogła ruszać ręką. Wpadła w depresję i nie wiedziała jak sobie  z tym poradzić. Stwierdziła po jakimś czasie, że nie ma nic do stracenia. Spróbowała swoich metod, które wdrażała u swoich pacjentów. 


Postanowiła wdrożyć 3 proste kroki, żeby zredukować stres:


1. Oddychać 

Oddech jest bardzo ważny, ale nie zwracamy na niego kompletnie uwagi. Podczas stresu, oddychamy bardzo płytko przez co nie dociera do naszych organów, tyle powietrza ile powinno. Dlatego warto zwrócić uwagę na nasz oddech. On jest bardzo ważny w ciągu naszego życia, a my jako ludzie zapomnieliśmy jak prawidłowo oddychać.

Ćwiczenia pomagają polepszyć jakość naszego oddechu, poprawiają siłę mięśni oddechowych. Ćwiczenia oddechowe ulepszają ruchy klatki piersiowej, dzięki czemu udoskonalają komfort w trakcie oddechuWarto wiedzieć, że prawidłowy sposób oddychania poprawia pracę naszego serca oraz przebieg procesów ustrojowych

-  https://www.medonet.pl/
Na youtube znajdziecie mnóstwo ćwiczeń oddechowych. Nawet na telefon znajdziecie mnóstwo aplikacji, które pomogą Wam trenować oddychanie przeponowe. To prosta rzecz, ale polepszy Twoje życie na lepsze!

2. Relaksacja

Ja wybrałam codzienne rozciąganie przez 10 minut. Ostatnio bardzo zaniedbałam rozciąganie swojego ciała, przez to, że mam dużo nauki. Ćwiczenia relaksacyjne są świetnym sposobem na rozluźnienie przykurczonych mięśni przez stres. Szczególnie mięśnie karku spinają się podczas stresu, dlatego pamiętaj, żeby je również rozluźnić. Rozciąganie sprawia, że mięśnie są elastyczne, mocne i zdrowe, a ta elastyczność jest nam potrzebna do utrzymania prawidłowych zakresów ruchu w stawach. Bez tego mięśnie są  skrócone i napięte. Dlatego warto codziennie po treningu zastosować lekkie rozciągnięcie całego ciała. 

Przykładowe rozciągania, które sama stosuję ostatnio na zmianę:







3. Modlitwa, książki psychologiczne, ciekawe wywiady

Jestem wierząca i nie zamierzam tego ukrywać. Codziennie staram się poświęcić Bogu trochę czasu. Czasem czytam Pismo Święte na dziś, słucham Ojca Szustaka lub robię sobie medytację na Pogłębiarce. Wszystko zależy od mojego humoru, tego czego potrzebuję. W końcu każdy dzień jest inny. Nie ukrywam, że codzienna modlitwa sprawia mi trochę trudności, dlatego uczę się modlić. 

Bardzo lubię książki psychologiczne. Szczególnie książki od Reginy Brett. Jej sposób pisania jest bardzo podobny do mojego i jej świat wewnętrzny trochę przypomina mój. Dlatego bardzo miło mi się czyta to co napisała. Dzięki niej wyszłam z bardzo ciemnego okresu w moim życiu.

Doświadczenia innych ludzi bardzo mnie inspirują i jestem Bogu wdzięczna, że mam okazję w tym życiu czytać mądre teksty piosenek, artykuły oraz wywiady, ludzi, którzy szczerze opowiadają o swoim życiu. Dlatego muzyka BTS do mnie bardzo przemawia. Dzięki analizowaniu różnych dzieł odnajduję w sobie spokój i harmonie. Dużo też uczę się dzięki temu o życiu i staję się bardziej empatyczna. Polecam każdemu, kto chce stać się lepszym człowiekiem lub bardziej rozumieć innych. 

To wszystkie trzy rzeczy, które dla Was przygotowałam dzisiaj. Dzięki nim moje życie staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.

A jakie są Twoje sposoby na lepsze życie? 

A jeśli chcesz otrzymywać więcej osobistych wiadomości ode mnie to zapraszam do zapisu do różowego newslettera! Znajdziesz tam więcej porad, jak iść po swoje bez zadyszki. Bo ja nie lubię się pocić :P