SLIDER POSTÓW - WERSJA 2

Sprawdź, w czym mogę Ci pomóc:
  • Uczę racjonalnego jedzenia
    Nie wierzę w intuicyjne jedzenie, ponieważ uważam, że nie w każdej sytuacji możemy polegać na swoich odczuciach i emocjach. Choć pokażę Ci mój punkt widzenia na racjonalne odżywianie.
    Czytaj więcej
  • Odzyskuję kobietom miesiączkę
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Naprawiam relację z jedzeniem
    Nauczę Ciebie od nowa dobrej relacji z jedzeniem. Bez wyrzutów sumienia. Przepracujemy wspólnie Twoje złe schematy myślowe na temat jedzenia. Nie jesteś sama w procesie do zdrowej relacji z jedzeniem!
    Czytaj więcej
Zobacz co dla Ciebie przygotowałam!
Cześć, Mam na imię Wiktoria i współpracuję z kobietami od dobrych kilku lat. Jeśli chciałabyś zadbać o swoje zdrowie lub przywrócić swoją miesiączkę to zapraszam Ciebie do zapoznania się z ofertą, którą przygotowałam dla kobiet, które chcą czegoś więcej niż tylko ładna sylwetka. Śmiało, wejdź w link i sprawdź czy nasza współpraca będzie dla Ciebie owocna! ♡

Jak pokonać bolesne miesiączki w 3 krokach?

 

bardzo bolesne miesiączki

Borykasz się z bolesnymi miesiączkami? Nie wiesz jak sobie z nimi poradzisz, a próbowałaś już wszystkiego? Pudło. Na pewno zapomniałaś o tym!

 Zacznijmy najpierw od podstaw.

1. Czym jest bolesne miesiączkowanie?

Bolesne miesiączki często chodzą w parze w obfitymi krwawieniami. Jednak jak sprawdzić, czy masz obfite okresy? Otóż się da! Aczkolwiek jest to bardzo trudne. Dlaczego?
  • kobiety, które już współżyły moga to sprawdzić za pomocą kubeczka menstruacyjnego. Było nawet takie badanie, gdzie kobiety  w rożnym wieku i o różnym trybie życia przez trzy cykle liczyło ilość krwi, dzięki kubeczkowi. 
▫️średnia objętość miesiączki wynosi ~86 ml. ▫️za powód do zmartwień uważamy ilość powyżej ~170 ml
    ▫️nierodzące mają mniejszą objętość krwi menstruacyjnej ~45ml, a rodzące ~99ml.
      KUBECZEK MOŻE NIE SPRAWDZIĆ SIĘ U DZIEWIC!!! Natomiast, jeśli stosujecie podpaski i zmieniacie je co 2-3 godziny to oznacza, że macie obfite miesiączki.

      Bolesne miesiączkowanie objawia się:

      1. zawrotami glowy,
      2. mdłościami,
      3. wymiotami,
      4. bólami głowy i kręgosłupa w odcinku lędźwiowym,
      5. skurczami podbrzusza,
      6. brakiem apetytu,
      7. bezsenność spowodowana skurczami macicy.

      Pamiętaj!

      Nie musisz zauważać u siebie wszystkich powyższych objawów! Wystarczą niektóre, żeby domyśleć się, że bardzo bolesne miesiączki u Ciebie występują. Najlepiej wybrać się do lekarza ginekologa, żeby potwierdził diagnozę. 

      2. Przyczyny bardzo, bolesnych miesiączek

      • Zła praca hormonów,
      • niewysypianie się,
      • zbyt mało kaloryczna dieta, uboga w żelazo, magnez, witaminy z grupy B,
      • anemia,
      • zaburzona praca stawów krzyżowo-biodrowych,
      • osłabione dno miednicy,
      • osłabione mięśnie core.
      Powyższe problemy dotyczą 65% kobiet borykających się z bolesnymi miesiączkami!

      Dlatego odpowiedni trening i dieta to droga do spokojnych i bezbolesnych okresów. Korekcja wad postawy może przyczynić się do naprawdę fajnych efektów i pozbycia się bólów podczas miesiączki. Przygotowałam dla Was coś specjalnego dotyczącego właśnie oceny Waszej postury ciała. Znajdziecie to na końcu tego artykułu. 

      3. sposoby na bolesne miesiączki

      1. Dieta bogata w antyoksydanty

      Między innymi w:
      - witaminę C - natka pietruszki, papryka, brokuł, czarne porzeczki;
      - witaminę E - oliwa z oliwek, orzechy;
      - w witaminę A - marchew, papryka czerwona, dynia, mango, morele, szparagi i brzoskwinie.

      2. Trening mięśni dna miednicy i mięśni core

      Pani fizjotrener ma badzo dużo fajnych ćwiczeń na swoim instagramie. Świadome skurcze i rozluźnianie dna miednicy jest bardzo przydatne w terapii bolesnego miesiączkowania. Świadomość pracy narządów naprawdę jest kluczowa i potrzebna do zachowania zdrowia. 

      3. Masaż lub mobilizacja całego ciała 

      Pospinane mięśnie to źle pracujące mięśnie. Im więcej napięć, tym gorzej pracujący organizm, także warto zadbać o napięcia powstałe w odcinku dolnym kręgosłupa. Dzięki temu pozbędziecie się bólów w krzyżu podczas okresu. Pełno materiałów znajdziecie na yt. No chyba, że chcecie mój? Dajcie znać w komentarzu!

      4. Więcej na temat bolesnych miesiączek:

      ciężkie miesiączki




      5. Zapis na newsletter 

      Tak jak obiecałam. Przygotowałam dla Was prezent! Jeśli chcecie otrzymywać więcej porad dotyczących bolesnych miesiączek, koniecznie pobierz checklistę i zapisz się na listę email! Oprócz tego mam dla Was możliwość 15 minutowej konsultacji. Podczas niej wykonamy sobie testy, dzięki którym sprawdzicie, czy Wasze dno miednicy i mięśnie core pracują prawidłowo. Jeśli jesteście chętne, koniecznie zapiszcie się na listę email. 


      .

      Komentarze

      1. Bibliografia do posta:
        https://www.facebook.com/Femmestrefa/posts/1456477314744899
        https://www.facebook.com/panifizjotrener/posts/567800697162980/
        https://www.instagram.com/p/B_-i0moJAxs/?utm_source=ig_embed
        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=262834015633819&id=104269981490224
        https://www.facebook.com/trzyziarna/posts/2958827107733357
        https://zdroweplecy.net/bol-plecow-podczas-okresu/?fbclid=IwAR31BoNP7k8BRbIWjpWNeuG9AcavdDrH_qQqxKKI-WWrnwFa0zrrx08gqss
        Wiedza własna i oparta na doświadczeniach :)

        OdpowiedzUsuń
      2. Podobał Ci się post?
        Koniecznie daj mi znać! :)

        OdpowiedzUsuń

      Prześlij komentarz