SLIDER POSTÓW - WERSJA 2

Sprawdź, w czym mogę Ci pomóc:
  • Uczę racjonalnego jedzenia
    Nie wierzę w intuicyjne jedzenie, ponieważ uważam, że nie w każdej sytuacji możemy polegać na swoich odczuciach i emocjach. Choć pokażę Ci mój punkt widzenia na racjonalne odżywianie.
    Czytaj więcej
  • Odzyskuję kobietom miesiączkę
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Naprawiam relację z jedzeniem
    Nauczę Ciebie od nowa dobrej relacji z jedzeniem. Bez wyrzutów sumienia. Przepracujemy wspólnie Twoje złe schematy myślowe na temat jedzenia. Nie jesteś sama w procesie do zdrowej relacji z jedzeniem!
    Czytaj więcej
Zobacz co dla Ciebie przygotowałam!
Cześć, Mam na imię Wiktoria i współpracuję z kobietami od dobrych kilku lat. Jeśli chciałabyś zadbać o swoje zdrowie lub przywrócić swoją miesiączkę to zapraszam Ciebie do zapoznania się z ofertą, którą przygotowałam dla kobiet, które chcą czegoś więcej niż tylko ładna sylwetka. Śmiało, wejdź w link i sprawdź czy nasza współpraca będzie dla Ciebie owocna! ♡

Dlaczego (nie) jemy?

 


Skąd biorą się zaburzenia odżywiania? Dlaczego dziewczyny zamiast cieszyć się jedzeniem, straszliwie się go boją? Dowiesz się tego z tego artykułu.

1. Dlaczego jemy?

Jemy w celu zaspokojenia głodu. Każda grupa wiekowa potrzebuje jedzenia, żeby żyć, uzupełniać minerały, witaminy w swoich organizmach. We wszystkich grupach wiekowych zaznacza się fakt wskazujący na to, iż jedzenie służy przeżyciu i ma na celu zaspokojenie podstawowej potrzeby biologicznej podtrzymującej nas przy życiu. Oprocz tego jedzenie pełni również funkcję regeneracyjną, o której duża część społeczeństwa zapomina. Jedzenie ma również funkcję odżywczą i leczniczą. 

Poza biologicznymi funkcjami jedzenia, potrawy w dzisiejszych czasach mają również inne funkcje:
  • okazują uczucia
  • budują relację
  • pocieszają
  • stanowią nagrodę lub karę
  • poprawiają stan emocjonalny
  • wyrażają poglądy, wiarę
  • wyrażają kulturę i tożsamość przynależności do danego kraju/regionu. 

2.Skąd biorą się zaburzenia odżywiania?

Zła relacja z jedzeniem bierze się z problemów w domu, brakiem wsparcia ze strony najbliższych, samotności, poczuciem kontroli swojego życia. Jedyne co możemy kotrolować 100%  to jest to co jemy, dlatego anoreksja i ortoreksja są najpopularniejszymi zaburzeniami w dzisiejszym świecie. Pewne cechy charakteru oraz predyspozycje zachowania mają wpływ na rozwój zaburzeń odżywiania. Tak samo zniszczony ośrodek głodu i sytości może doprowadzić do powstania zaburzenia odżywiania.Głównymi czynnikami, które wpływają na rozwój zaburzenia:
  • perfekcjonizm
  • problemy rodzinne
  • słaby kontakt z rówieśnikami
  • brak akceptacji swojego ciała
  • chęć udowodnienia i przypodobania się ludziom
  • depresja
  • nie radzenie sobie z problemami (zajadanie problemów)
  • inne zaburzenia psychiczne

3. Dlaczego nie jemy?

Ze strachu. przed przytyciem i tym, że wrócimy do tego co było. Strach, który blokuje przed tym, żeby zacząć coś zjeść. ,,Jedz więcej'' nie działa, ale o tym w innym poście. Natrętne myśli, które mówią, że nie zasługujemy na jedzenie. Jak to zjemy będziemy grube, przytyjemy, nikt nas nie będzie kochał. Tak, wiem, że to są bzdury, ale nie da się czasem od razu tego zrozumieć. 

4. Jak walczyć z zaburzeniami odżywiania?

  

5. Daj sobie pomóc  

Jeśli chcesz...

  • przywrócić swoją miesiączkę naturalnie,                                                                                                
  • przestać ciągle myśleć na temat jedzenia,
               
  • przytyć, żeby odzyskać okres,
                               
  • przestać zasługiwać na jedzenie,
                                                    
  • przytyć i cieszyć się zdrowiem,
  • mieć kogoś kto pomoże Ci naprawić swoją relację z jedzeniem oraz przywrócić miesiączkę

To dołącz do mentoringu! Więcej szczegółów tutaj.