Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

Dlaczego (nie) jemy?

 


Skąd biorą się zaburzenia odżywiania? Dlaczego dziewczyny zamiast cieszyć się jedzeniem, straszliwie się go boją? Dowiesz się tego z tego artykułu.

1. Dlaczego jemy?

Jemy w celu zaspokojenia głodu. Każda grupa wiekowa potrzebuje jedzenia, żeby żyć, uzupełniać minerały, witaminy w swoich organizmach. We wszystkich grupach wiekowych zaznacza się fakt wskazujący na to, iż jedzenie służy przeżyciu i ma na celu zaspokojenie podstawowej potrzeby biologicznej podtrzymującej nas przy życiu. Oprocz tego jedzenie pełni również funkcję regeneracyjną, o której duża część społeczeństwa zapomina. Jedzenie ma również funkcję odżywczą i leczniczą. 

Poza biologicznymi funkcjami jedzenia, potrawy w dzisiejszych czasach mają również inne funkcje:
  • okazują uczucia
  • budują relację
  • pocieszają
  • stanowią nagrodę lub karę
  • poprawiają stan emocjonalny
  • wyrażają poglądy, wiarę
  • wyrażają kulturę i tożsamość przynależności do danego kraju/regionu. 

2.Skąd biorą się zaburzenia odżywiania?

Zła relacja z jedzeniem bierze się z problemów w domu, brakiem wsparcia ze strony najbliższych, samotności, poczuciem kontroli swojego życia. Jedyne co możemy kotrolować 100%  to jest to co jemy, dlatego anoreksja i ortoreksja są najpopularniejszymi zaburzeniami w dzisiejszym świecie. Pewne cechy charakteru oraz predyspozycje zachowania mają wpływ na rozwój zaburzeń odżywiania. Tak samo zniszczony ośrodek głodu i sytości może doprowadzić do powstania zaburzenia odżywiania.Głównymi czynnikami, które wpływają na rozwój zaburzenia:
  • perfekcjonizm
  • problemy rodzinne
  • słaby kontakt z rówieśnikami
  • brak akceptacji swojego ciała
  • chęć udowodnienia i przypodobania się ludziom
  • depresja
  • nie radzenie sobie z problemami (zajadanie problemów)
  • inne zaburzenia psychiczne

3. Dlaczego nie jemy?

Ze strachu. przed przytyciem i tym, że wrócimy do tego co było. Strach, który blokuje przed tym, żeby zacząć coś zjeść. ,,Jedz więcej'' nie działa, ale o tym w innym poście. Natrętne myśli, które mówią, że nie zasługujemy na jedzenie. Jak to zjemy będziemy grube, przytyjemy, nikt nas nie będzie kochał. Tak, wiem, że to są bzdury, ale nie da się czasem od razu tego zrozumieć. 

4. Jak walczyć z zaburzeniami odżywiania?

  

5. Daj sobie pomóc  

Jeśli chcesz...

  • przywrócić swoją miesiączkę naturalnie,                                                                                                
  • przestać ciągle myśleć na temat jedzenia,
               
  • przytyć, żeby odzyskać okres,
                               
  • przestać zasługiwać na jedzenie,
                                                    
  • przytyć i cieszyć się zdrowiem,
  • mieć kogoś kto pomoże Ci naprawić swoją relację z jedzeniem oraz przywrócić miesiączkę

To dołącz do mentoringu! Więcej szczegółów tutaj.