Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • Aktywność fizyczna
    Sprawdź mój profil na youtube, gdzie wstawiam treningi w wersji slow and care.
    Zobacz więcej
  • Zaburzenia miesiączkowania
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Zaburzenia odżywiania
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat zaburzeń odżywiania i jak sobie z nimi radzic.
    Czytaj więcej
Współpracuj ze mną i zobacz efekty już po dwóch miesiącach wspólnej pracy!
Stworzyłam mentoring (indywidualną współpracę online), żeby pomóc jak największej liczbie kobiet przywrócić swoją miesiączkę i wyjść z zaburzeń odżywiania naturalnie. To co mogę ci obiecać na wstępie to profesjonalną opiekę, wsparcie, motywacje oraz zasoby do odzyskania swojego zdrowia.♡

Jak powinna wyglądać dieta w zaburzeniach miesiączkowania?

Co jeść, jak nie mam miesiączki?
 

Nie masz miesiączki? Nie wiesz co jeść, jak jeść, żeby ją przywrócić? Ten post jest dla Ciebie. 


1. Czym jest FHA?

FHA - Functional hypothalamic amenorrhea. Polega na zahamowaniu czynności osi podwzgórzowo-przysadkowo-jajnikowej. Przyczyn FHA może być wiele, ale najpopularniejsze z nich to:

1) czynniki związane ze stresem, 
2)  utrata wagi w bardzo szybkim czasie lub niska waga utrzymywana przez długi okres czasu 
 3) konsekwencja wysokiego wysiłku fizycznego 
4) niedobór snu
5) niski poziom tkanki tłuszczowej

2. Kogo dotyka zaburzenie miesiączkowania typu FHA?

  • Młode kobiety i nastolatki, które trenują bardzo intensywnie codziennie
  • nastolatki 
  • kobiety i dziewczęta, które mają zaburzenia odżywiania
  • ważące poniżej normy
  • mające problemy hormonalne

3. Jaką dietę stosować w zaburzeniach miesiączkowaniach?

Najlepiej bazować na diecie śródziemnomorskiej, ponieważ ona zapewni wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Dieta śródziemnomorska jest bogata w antyoksydanty, które walczą ze stanem zapalnym w organiźmie. Warto włączyć do swojej diety:

4. Produkty warte uwagi w braku miesiączki

1. maca
2. inozytol
3. olej z wiesiołka
4. orzechy włoskie, nerkowca, migdały
5. oliwa z oliwek




Więcej na temat braku miesiączki i tego co warto zrobić dowiesz się z darmowego e-booka, który dla Ciebie przygotowałam: