SLIDER POSTÓW - WERSJA 2

Sprawdź, w czym mogę Ci pomóc:
  • Uczę racjonalnego jedzenia
    Nie wierzę w intuicyjne jedzenie, ponieważ uważam, że nie w każdej sytuacji możemy polegać na swoich odczuciach i emocjach. Choć pokażę Ci mój punkt widzenia na racjonalne odżywianie.
    Czytaj więcej
  • Odzyskuję kobietom miesiączkę
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Naprawiam relację z jedzeniem
    Nauczę Ciebie od nowa dobrej relacji z jedzeniem. Bez wyrzutów sumienia. Przepracujemy wspólnie Twoje złe schematy myślowe na temat jedzenia. Nie jesteś sama w procesie do zdrowej relacji z jedzeniem!
    Czytaj więcej
Zobacz co dla Ciebie przygotowałam!
Cześć, Mam na imię Wiktoria i współpracuję z kobietami od dobrych kilku lat. Jeśli chciałabyś zadbać o swoje zdrowie lub przywrócić swoją miesiączkę to zapraszam Ciebie do zapoznania się z ofertą, którą przygotowałam dla kobiet, które chcą czegoś więcej niż tylko ładna sylwetka. Śmiało, wejdź w link i sprawdź czy nasza współpraca będzie dla Ciebie owocna! ♡

Jak powinna wyglądać dieta w zaburzeniach miesiączkowania?

Co jeść, jak nie mam miesiączki?
 

Nie masz miesiączki? Nie wiesz co jeść, jak jeść, żeby ją przywrócić? Ten post jest dla Ciebie. 


1. Czym jest FHA?

FHA - Functional hypothalamic amenorrhea. Polega na zahamowaniu czynności osi podwzgórzowo-przysadkowo-jajnikowej. Przyczyn FHA może być wiele, ale najpopularniejsze z nich to:

1) czynniki związane ze stresem, 
2)  utrata wagi w bardzo szybkim czasie lub niska waga utrzymywana przez długi okres czasu 
 3) konsekwencja wysokiego wysiłku fizycznego 
4) niedobór snu
5) niski poziom tkanki tłuszczowej

2. Kogo dotyka zaburzenie miesiączkowania typu FHA?

  • Młode kobiety i nastolatki, które trenują bardzo intensywnie codziennie
  • nastolatki 
  • kobiety i dziewczęta, które mają zaburzenia odżywiania
  • ważące poniżej normy
  • mające problemy hormonalne

3. Jaką dietę stosować w zaburzeniach miesiączkowaniach?

Najlepiej bazować na diecie śródziemnomorskiej, ponieważ ona zapewni wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Dieta śródziemnomorska jest bogata w antyoksydanty, które walczą ze stanem zapalnym w organiźmie. Warto włączyć do swojej diety:

4. Produkty warte uwagi w braku miesiączki

1. maca
2. inozytol
3. olej z wiesiołka
4. orzechy włoskie, nerkowca, migdały
5. oliwa z oliwek




Więcej na temat braku miesiączki i tego co warto zrobić dowiesz się z darmowego e-booka, który dla Ciebie przygotowałam: