Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

Jak powinna wyglądać dieta w zaburzeniach miesiączkowania?

Co jeść, jak nie mam miesiączki?
 

Nie masz miesiączki? Nie wiesz co jeść, jak jeść, żeby ją przywrócić? Ten post jest dla Ciebie. 


1. Czym jest FHA?

FHA - Functional hypothalamic amenorrhea. Polega na zahamowaniu czynności osi podwzgórzowo-przysadkowo-jajnikowej. Przyczyn FHA może być wiele, ale najpopularniejsze z nich to:

1) czynniki związane ze stresem, 
2)  utrata wagi w bardzo szybkim czasie lub niska waga utrzymywana przez długi okres czasu 
 3) konsekwencja wysokiego wysiłku fizycznego 
4) niedobór snu
5) niski poziom tkanki tłuszczowej

2. Kogo dotyka zaburzenie miesiączkowania typu FHA?

  • Młode kobiety i nastolatki, które trenują bardzo intensywnie codziennie
  • nastolatki 
  • kobiety i dziewczęta, które mają zaburzenia odżywiania
  • ważące poniżej normy
  • mające problemy hormonalne

3. Jaką dietę stosować w zaburzeniach miesiączkowaniach?

Najlepiej bazować na diecie śródziemnomorskiej, ponieważ ona zapewni wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Dieta śródziemnomorska jest bogata w antyoksydanty, które walczą ze stanem zapalnym w organiźmie. Warto włączyć do swojej diety:

4. Produkty warte uwagi w braku miesiączki

1. maca
2. inozytol
3. olej z wiesiołka
4. orzechy włoskie, nerkowca, migdały
5. oliwa z oliwek




Więcej na temat braku miesiączki i tego co warto zrobić dowiesz się z darmowego e-booka, który dla Ciebie przygotowałam: