SLIDER POSTÓW - WERSJA 2

Sprawdź, w czym mogę Ci pomóc:
  • Uczę racjonalnego jedzenia
    Nie wierzę w intuicyjne jedzenie, ponieważ uważam, że nie w każdej sytuacji możemy polegać na swoich odczuciach i emocjach. Choć pokażę Ci mój punkt widzenia na racjonalne odżywianie.
    Czytaj więcej
  • Odzyskuję kobietom miesiączkę
    Znajdziesz tutaj wszystkie, potrzebne informacje na temat miesiączki i jak ją przywrócić. Dowiesz się jak powinnien wyglądać prawidłowy cykl i kiedy warto udać się do ginekologa.
    Czytaj więcej
  • Naprawiam relację z jedzeniem
    Nauczę Ciebie od nowa dobrej relacji z jedzeniem. Bez wyrzutów sumienia. Przepracujemy wspólnie Twoje złe schematy myślowe na temat jedzenia. Nie jesteś sama w procesie do zdrowej relacji z jedzeniem!
    Czytaj więcej
Zobacz co dla Ciebie przygotowałam!
Cześć, Mam na imię Wiktoria i współpracuję z kobietami od dobrych kilku lat. Jeśli chciałabyś zadbać o swoje zdrowie lub przywrócić swoją miesiączkę to zapraszam Ciebie do zapoznania się z ofertą, którą przygotowałam dla kobiet, które chcą czegoś więcej niż tylko ładna sylwetka. Śmiało, wejdź w link i sprawdź czy nasza współpraca będzie dla Ciebie owocna! ♡

Jak wyjść z zaburzeń odżywiania w 5 krokach?

 

jak wyjść z zaburzeń odżywiania w 5 krokach?

Borykasz się z zaburzeniem odżywiania? Chciałabyś w końcu cieszyć się normalną, zdrową relacją z jedzeniem i nie wiesz jak to zrobić? W tym poście przedstawię Ci 5 kroków, dzięki którym dojdziesz do zdrowia!


1. Zdaj sobie sprawę z problemu

Osoby chore na anoreksję lub ortoreksję chcą mieć wszystko pod kontrolą. Kiedy coś nie idzie po ich myśli, a tym bardziej, jak mają zjeść na mieście o porze dnia, w której nie jedzą przyprawia ich to o wyrzuty sumienia. Masz tak samo? No to niedobrze. 

Zastanów się, jak zachowujesz się podczas posiłków, jak często myślisz o jedzeniu, ile zajmuje Ci planowanie posiłków, czy często czujesz wyrzuty sumienia. Jeśli takie myśli pojawiają się bardzo często to wiedz, że masz problem z jedzeniem. 

  • Kluczem do sukcesu jest zdanie sobie sprawy z tego, że chorujesz na zaburzenie odżywiania. Wiele kobiet oszukuje siebie i mówi, że to przejdzie i ten problem ich nie dotyczy. Wiem, że ciężko spojrzeć prawdzie prosto w oczy, ale MUSISZ żeby z tego wyjść.

2. Mamo, tato. Mam problem z jedzeniem

Dobra. Nie musi to tak wyglądać, ale warto żebyś powiedziała swoim bliskim co się dzieje. Jakie myślisz masz, z czym sobie nie radzisz. Nie musi to być od razu osoba z rodziny, ale Twoja przyjaciółka/przyjaciel. Osoba, której najbardziej ufasz. Wsparcie w procesie zdrowienia z zaburzeń odżywiania jest bardzo ważne i kluczowe.

3. Poproś o pomoc 

Żyjemy w XXI roku, a ludzie boją nadal prosić się o pomoc. Dlaczego? Bo do wszystkiego chcemy dojść same. Gdyby ciągnąć dalej to pytanie, jego odpowiedź byłaby następująca. Boimy się, że ktoś nam nie pomoże. Nie zrozumie nas. Wyśmieje. No  bo przecież nikt nie ma tak jak my. BŁĄD. Na instagramie, w sieci, czy w realu są psychodietetycy oraz kliniki, które zajmują się pomocą w wychodzeniu z zaburzeń odżywiania. 

Ja na przykład prowadzę program ,,Mentoring'', gdzie pracuję z podopiecznymi indywidualnie 1:1 przez dwa miesiące. Przepracowujemy zakłamane myślenie na temat jedzenia, staramy się jeść więcej i pozbyć się natrętnych myśli o jedzeniu. Caly program opiera się na tym, żeby wyjść z własnej strefy komforu.


Czy jest to dla każdego?

Oczywiście, że nie. Ja pracuję głównie z dziewczynami od 13 do 30 roku życia. Są to kobiety, które chcą przywrócić swoją relację z jedzeniem do dobrego stanu oraz przywrócić okres. Nie oczekuję od nich mnóstwa motywacji, ale odrobinę wiary w siebie i swoje możliwości. Tylko tyle lub aż tyle.

Jeśli sądzisz, że to coś dla Ciebie i również chcesz wyjść z zaburzeń odżywiania to wejdź do opisu mentoringu i zastanów się, czy mogę Ci pomóc w Twoim zaburzeniu.

4. Usuń aplikacje do liczenia kalorii

Jest to potrzebne, żebyś uwolniła się od tego urządzenia. Na początku będzie bardzo trudno, ale uwierz mi, że masz już kalkulator w oczach. Nie musisz wszystkiego wpisywać, żeby nie wiedzieć ile co ma. Osobiście uważam, że używanie i nie używanie aplikacji, jeśli chcesz zacząć jeść więcej ma swoje wady i zalety:

zalety używania aplikacji, jeśli masz zaburzenia odżywiania:


1. Wiesz ile kalorii spożywasz
2. Masz wgląd ile, czego jesz
3. Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia niedoborów żywieniowych

wady używania aplikacji, jeśli masz zaburzenia odżywiania


1. Chęć jedzenia mniej niż pokazuje aplikacja
2. Strach przed wystąpieniem czerwonego wskaźnika
3. Obsesyjne liczenie kalorii
4. Wliczanie każdego ziarenka
5. Strach przed jedzeniem na mieście

zalety nieużywania aplikacji, jeśli masz zaburzenia odżywiania

1. Oduzależnienie się od liczenia kalorii
2. Spokojniejsza głowa
3. Możliwość swobodniejszego wyjścia na miasto coś zjeść
4. Nauka racjonalnego odżywiania

wady nieużywania aplikacji, jeśli masz zaburzenia odżywiania

1. Jedzenie za mało
2. Strach przed jedzeniem

W każdym przypadku trzeba pracować nad relacją z jedzeniem. 

5. Kupić luźniejsze ubrania

Dzięki temu będziesz czuła się lepiej psychicznie i nie będziesz się bać, że Twoje ubrania nie pasują. A tak szczerze. To świetnie, że one nie będą pasować? Dlaczego? Bo to znaczy, że jesteś bliska wyzdrowieniu fizycznego. Ciuchy można kupić nowe i ja wiem, że dla Ciebie to tragedia na ten moment, ale za jakiś czas będziesz wdzięczna i zauważysz sama, że te malutkie ciuchy powinny pasować na małą dziewczynkę, a nie na kobietę, którą jesteś. Dlatego zakup nowe ubrania, stare oddaj i zacznij nowe życie.


A jeśli chcesz zacząć na nowo żyć, zapraszam Ciebie na mentoring. Popracujemy wspólnie na Twoją relacją z jedzeniem i zdrowiem! 

Komentarze

  1. Niestety coraz więcej osób się z tym zmaga. Najważniejsze to zwrócić się do odpowiedniej osoby z takim problemem :)

    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz