Twoje zdrowie to inwestycja, a nie wydatek.
  • EDUKUJĘ
    1,068 POSTÓW DOTYCZĄCYCH MIESIĄCZKI, SELF CARE ORAZ ZABURZEŃ ODŻYWIANIA. JEŻELI SZUKASZ PRAKTYCZNEJ WIEDZY DOTYCZĄCEJ TYCH TEMATÓW NACIŚNIJ PRZYCISK, ŻEBY PRZEJŚC NA MÓJ INSTAGRAM.
    Zobacz więcej
  • WSPIERAM
    JEŻELI POTRZEBUJESZ INDYWIDUALNEGO WSPARCIA W PRZYWRÓCENIU MIESIĄCZKI TO NAPISZ DO MNIE. E-MAIL: HEALTHYTORIE@GMAIL.COM
    NAPISZ DO MNIE
  • OBALAM MITY
    PROWADZĘ SERIĘ NA YOUTUBE, GDZIE OBALAM MITY DOTYCZĄCE NOWYCH TRENDÓW PANUJĄCYCH W DIETETYCE. JEŻELI BORYKASZ SIĘ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA, KONIECZNIE NACIŚNIJ
    ZOBACZ WIĘCEJ
stworzyć statystyki do pracy dyplomowej, dotyczących zaburzeń miesiączkowania w naszym kraju ♡
Ankieta jest skierowana do kobiet w wieku rozrodczym, które borykają się z brakiem miesiączki lub mają zaburzenia cyklu menstruacyjnego o podłożu psychodietetycznym. Ankieta składa się z 12 pytań zamkniętych i 6 otwartych, które nie są wymagane. W podziękowaniu za pomoc przy realizacji mojej pracy licencjackiej przygotowałam mały prezent, który pojawi się po ukończeniu ankiety. Bardzo dziękuję za pomoc ♡

Jak naprawić relację z jedzeniem? Od czego zacząć?

Od czego zacząć budowanie zdrowej i satysfakcjonującej relacji z jedzeniem? Od czego właśnie zacząć w naprawianiu relacji z jedzonkiem?

 Negatywne myślenie o jedzeniu i przytyciu mogą bardzo zniszczyć życie. Zamaist cieszyć się ciastem z koleżankami, zaczynasz w głowie wyliczać kalorie, albo myśleć przez ile czasu będziesz musiała ćwiczyć, żeby spalić to co zjadłaś?

Jeśli często masz takie myśli to oznacza, że Twoja relacja z jedzeniem zasługuje na mocne odbudowanie.


1. Przestań się katować za to co zjadłaś

Skup się na pozytywach. Co Ci dał ten kawałek ciasta? Był smaczny? Jeśli tak to po co wracać do czegoś co już i tak nie zmienisz. Skoro zjadłaś miałaś powód. I nie ma sensu mieć wyrzuty po jednym kawałku ciasta. Serio.

2.Praktykuj uważne jedzenie

Na mentorigu prowadzę z dziewczynami dzienniczek żywieniowy. Zapisują tam sobie emocje, jakie wzbudziły ich posiłki lub konkretne produkty. Możesz też to wprowadzić. Staraj się jeść uważnie i ucinać myśli, które są negatywne i niczego dobrego nie wprowadzają. Zapisuj sobie te negatywne myśli o jedzeniu i staraj się je przepracować. Może akurat to już da bardzo dużo?

3. Pozwól sobie mieć radość z jedzenia

Masz prawo do czucia się dobrze po posiłku! Do czucia ekscytacji ze zjedzenia wafelka, loda lub Oreo. Dlatego przestań siebie karać złą dietą lub niesmacznymi posiłkami, tylko dlatego, że są zdrowe. Daj sobie pozwolenie na radość z odczucia pełności lub słodyczy.

Więcej porad znajdziesz w nowym odcinku podcastu ,,Jak polepszyć relację z jedzeniem?' Miłego słuchania :)